Pirelli P Zero banracingdäck har tagits fram genom många års framgångsrikt tävlande runt om i världen.
Pirelli gjorde 2019 comeback på allvar inom Svensk racing då man tecknat ett 3-årsavtal med GT4 Scandinavia. Ett mästerskap som körs med team bestående av två förare per bil där varje race är ungefär 1h och förarbyte sker i mitten!
Klicka här om du vill veta mer om GT4 Scandinavia.
Klicka här för Pirellis senaste prislista för Racingdäck!
De senaste åren har Pirelli varit enhetsdäckleverantör till Formel 1. Bilarna slår just nu banrekord på världens F1-banor!
Det finns flertalet gummiblandningar i de flesta storlekar och storlekarna anges i millimeter. Bredd/höjd-fälgdiameter.
Ett torrdäck är alltså ett helt omönstrat däck “slick”. Ett våtdäck är ett fullskuret däck med mycket mönster och mjukare gummiblandning.
Storlek | Blandning | Användningsområden |
160/530-13 | DM, WS | Formula Ford |
165/570-13 | DH | SCCA |
180/530-13 | DM, WS | |
180/560-13 | DM, WS | Formula Ford |
185/570-13 | DH | SCCA |
200/540-13 | DM , WS | FIA F4/F3 |
225/550-13 | DM, WS | Category Prototype CN |
250/575-13 | DM, WS | FIA F4/F3 |
245/660-13 | DH, DM, DS, WFL, WFR | Formula Customer |
325/660-13 | DH, DM, DS, WRL, WRR | Formula Customer |
190/580-15 | DHH, DH | PWC TCB |
225/580-15 | DH, DM, WH, WS | Radical SR3 / SR8 / Praga |
200/600-16 | DH, WS | Lotus GT Cup |
285/605-16 | DH, DM, WH, WS | Radical SR3 / SR8 / Praga |
225/625-17 | DHH, DH, DM, WH | Clio Cup, Lotus GT Cup, Mini Challenge, Lotus Cup IT |
245/620-17 | DHH, DH, DM, WH, WS | Toyota GT86 / Mini Challenge / PWC TC / TCA |
235/645-18 | DH, WH | |
245/645-18 | DH, DM, DS, WH, WS | GT4 / Porsche 997, 996 GT3 Cup |
265/645-18 | DH, DM, DS, WH, WS | GT4 / Porsche 997 GT3 Cup |
265/660-18 | DH, WH | PWC TC / CTCC / TCR |
275/645-18 | DH, WH | GT4 |
285/645-18 | DH, DM, DS, WH, WS | GT4 / Porsche 991 GT3 Cup |
295/680-18 | DH | |
305/645-18 | DH, DM, WH, WS | GT4 / Lamborghini Huracan SuperTrofeo |
305/660-18 | DH, DM, WH | GT4 |
305/680-18 | DHA, DH, DM, DS, WH, WS | GT4, McLaren 570S Sprint, Porsche Cayman GT4 MR, Mustang, Camaro |
315/680-18 | DHC, DH, WH, WS | GT3, GT4 / PWC, CN, AU, UK GT Cup / Lamborghini Huracan SuperTrofeo, / Porsche 997 GT3 Cup |
325/660-18 | DHD, DHC, DMD, DSD, WH, WS | GT3 / LMP3 / BES / BSS / ADAC GT Masters / British, IT GT / GT Sports Club / BGT Asia / PWC, CN, AU, UK GT |
325/680-18 | DHD, DMD, DSD | GT3 / BES / BSS / ADAC GT Masters / British, IT GT / GT Sports Club / BGT Asia |
325/705-18 | DHD, DHC, DMD, DSD, WH, WS | GT3 / GT4 / LMP3 / BES / BSS / ADAC GT Masters / British, IT GT / GT Sports Club / BGT Asia / PWC, CN, AU, UK GT |
235/645-19 | DH, WS | Ferrari Challenge 430 |
255/650-19 | DH, WH | Ferrari Challenge 458 |
275/675-19 | DH, WH | Ferrari Challenge 488 |
285/650-19 | MC | McLaren P1 GTR |
295/680-19 | DH, WS | Ferrari Challenge 430 |
305/690-19 | DH, WH | Ferrari Challenge 458 |
315/705-19 | DH, WH | Ferrari Challenge 488 |
325/705-19 | MC, DHD, DHC, DMD, WH | McLaren P1 GTR / GT3 / BES / BSS / ADAC GT Masters / British, IT GT / GT Sports Club / BGT Asia / PWC, CN, AU, UK GT |